خیال ِتشنه

Saturday, February 06, 2010

Demonstration i Götaplatsen 11 Februari, 22 Bahman

Den ledare som är emot Gud
رهبر محارب

Befrielsen är nära

آزادی نزدیک است

Torgets frihet


Vi är oräknebar

Demonstration i Götaplatsen , Torsdag 11 Februari
Nedaje Iran
Jag glömmer aldrig de dagarna som jag kom hem med all spänning och berättade om det som hade hänt under demostrationerna. Jag var bara 12 år gammal när det blev revoulation i Iran. Min mamma tittade förvånad på mig och sade:

"Helvetet väntar på er!"

"Du fattar ingenting. Vi vill ha frihet. Vi vill bli av med fattigdommen. Vi..." , Sade jag till mamma.

Jag skulle aldrig tro att det skulle bli som mamma sade vilket det blev . Nu när jag pratar i telefonen med mamma om frihet är hon bara tyst. Hon vågar inte säga ett enda ord. Hon byter bara ämne. Jag vet hon har mycket att säga. Jag vet att hon är lika besviken som jag och jag vet att hon vill göra allt för att denna regim ska störtas.

Nu har vi iranier, inne i Iran och utanför Iran bestämt oss att göra allt för att få tillbaka vår revolution, den revolution som erövades av det islamiska regimen. Därför kommer vi den 22 Bahman (11 februari) göra tillsammans demonstrationer och tala till regimen att vi kommer göra allt vi kan för att befria friheten från den islamiska fängelset.



Det är natt och folkets ansikte är mörkt

Det är synd att sitta i mörkret

Ge mig min gäver för att hitta min väg

......................................


Gå upp!

Vi är tillsammans

Vi kan bli av fienden

Det är slutat av vintern

Våren blommar

Solen går upp

och dagen vaknar

...............................

Vi är inte taggar

Vi är inte ogräss

Vi lugnar inte oss

Tills vi får tillbaka vår röst


پرم از شور

پرم از شوق

چرا که همه را عاشق

همه را متحد

همه را با عزم راسخ می بینم

برای براندازی این جمهوری جنون

این جمهوری عاشق خون

و این جمهوری جبار

.....................

تو که با عاشقان درد آشنایی

تو که همرزم و هم زنجیر مایی

ببین خون عزیزان را به دیوار

بزن شیپور صبح روشنایی

برادر بیقراره ، برادر نوجوونه، برادر غرق خونه

برادر کاکلش آتشفشونه

.........................


زنده باد ایران

سرنگون باد جمهوری جنایات

بیست و دو بهمن تظاهرات در سرتاسر جهان فراموشمان نشود.

1 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 7:46 PM, Blogger آزادی said…

    http://iranedarband.blogspot.com/

    ba salam..
    lotfana be weblage man ham sari bezanid..

    shad o moafagh bashid..

     

Post a Comment

<< Home