خیال ِتشنه

Friday, February 19, 2010

Made in Backa , författarcentrum i väst

گزارش نویسی سام در مورد زنده یاد استرید لینگرن
قصه نویس کودکان
Sam reportage
سخنرانی احمد و عابد مدرسه و احترام
Ahmed och Abeds föreläsning
و گزارش نویسی یوسف و گوستاو
Youssef och Gustav

نمایش کارتون و تاریخچه آن
و فیلمبرداری روزنامه یوتبری پستن

Tecknade filmers historia och visning

Göteborgpostens Tv


گزارش رامو و آنجلو در باره نویسنده کودکان خانم یسیکا
Ramo och angelos reportage om författaren, Jessika
خیلی وقت بود که از کارهای فرهنگی خودم ننوشته بودم و این به معنا ی کم کاری و تولید کم در کار فرهنگی نبوده. کار هر روزه با کودکان و نوجوانان، دل نگرانی برای ایران و هموطنان دربندم و خیلی از فعالیتهای دیگرم در ارتباط با جوانان همیشه به من انرژی داده است برای فعالیت و مبارزه بیشتر.
بعد از چاپ کتاب آن گوهر دفن شده تصمیم گرفتم با پروژه بزرگ تری کار کنم پروژه ای که سبب ملاقات و کار فرهنگی بیشتری با بچه ها شود خصوصا کار با بچه های مهاجر. برای همین تصمیم گرفتم به سردبیری مجله ای بپردازم، مجله ای به نام "ساخت باکا" ، مجله ای با ، از و برای بچه ها. برای همین شروع کردم با خلاقیت بچه های 9 تا 12 سال کار کنم از طریق ادبیات نمایشی، گوش کردن به موزیک و شناساندن طبیعت با یک نگاه شاعرانه تا آنها بتوانند با الهام گرفتن آثار خود را خلق کنند . یکی دیگر از روش هایم در این پروژه دعوت نویسندگان از ملیت های متفاوت و بحث و گفتگو با کودکان راجع به مسائل روز بوده است.
لازم به توضیح است که کانون نویسندگان سوئد عهده دار این پروژه شد و موافقت کرد که این مجله با مدیریت من عملی شود. این پروژه مخارج فراوانی هم داشته است. از آنجایی که این مجله برای کودکان بوده است و هدفش خلاقیت کودکان، مبارزه با دشمنی، شناخت بیشتر کودکان نسبت به فرهنگ یکدیگر بوده است مورد حمایت عهده ای قرار گرفته است. موسسه الوف پالمه، ارثیه عمومی و بیمه اسکاندیا ما را در این پروژه حمایت مالی کرده است. البته باید بگویم که یک مدرسه بنام برودبری و خانه فرهنگی هم با ما همکاری بسیاری داشته اند.
بالاخره این مجله که محصول آثار کودکان است امروز بدنیا آمده است و درهمه مدارس باکا بطور رایگان پخش شده است. باید بگویم که همه علی الخصوص بچه ها از این پروژه استقبال بسیار خوبی داشته اند.
بچه ها، بچه های نازنینم خسته نباشید کارتان به اندازه همان" گوهر دفن شده" زیبا و پر از گفته های شنیدنی است.

1 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 10:59 PM, Anonymous سبز ِ سبز said…

    و همینطور خودت خسته نباشی حمیرای عزیزم. ما بهت افتخار میکنیم به خاطر این همه تلاش،زحمت و موفقیت. امیدوارم روزی تک تک این بچه ها و جوانها مثل خودت فرد مثبت و تاثیر گذاری باشند برای دنیا،هرچند که الانم از پاکترینند. موج این پاکی از این نوشته و عکسها و از فرسنگها فاصله به خوبی احساس میشه و مطمعنا برای همیشه در حافظه جهان به نیکی ثبت شده اید. همچنان موفق و پرتلاش باشی و زنده

     

Post a Comment

<< Home