خیال ِتشنه

Thursday, November 03, 2005

پاییز زیبا

پاییز در کوچه پس کوچه های این خاک آواز می خواند. احساس می کنم برای اولین بار است که از پاییز سوئد دارم لذت می برم. شاید فکر کنید عاشق شدم و یا یک اتفاق خیلی خوبی در زندگیم رخ داده است. فکر می کنید عاشق چه کسی شده ام؟ اصلا عشق را در چه جنسی جستجو می کنید؟ مرد، زن، شئی...چه؟ عشق چه رنگی است؟ راه می رود ؟ نفس می کشد؟ چه؟
چه اتفاق مهمی فکر می کنید در زندگی ام افتاده است؟ فکر می کنید به مال و منال زیادی رسیده ام؟ قرار است در مجلس راه پیدا کنم؟ بهترین دوست را در زندگی یافته ام؟ امنیت من در سوئد گارانتی شده؟ با بدبینی خداحافظی کرده ام؟ چه؟
به عاشق شدنم شک نکنید. اگر آدیش الان کنارم نشسته بود حتما می گفت:" برق چشات می گه که عاشق شدی!" و من حتما در جواب باید بهش می گفتم:" آره عزیزم عاشق شدم ، بدجوری هم عاشق شدم."
نه عاشق زنی شده ام نه عاشق مردی. نه عاشق شاعری شده ام نه عاشق هنرمندی از نوع دیگر.
می دانی عاشق چه شده ام؟ عاشق هستی شده ام. عاشق اندیشه و روحی که در هستی وجود دارد. هستی که وقتی در معرض هوای آزاد و نور ، باران و...قرار می گیرد گل می دهد، می شکند، می رسد، چروک می شود و دوباره از نو متولد می شود، درست مثل یک گل که هر سال می میرد و از نو متولد می شود. یا مثل یک دختری که همه خانواده اش را در اثر یک زلزله در بم و یا درهر جا دیگر از دست می دهد و دوباره به زندگی سلام می کند با نگاه به برجستگی شکمش و لرزش پوستی که با تلنگر پای جنینی می گوید تو نمردی، پس هستی! تو هرگز نخواهی مرد! تو هستی حالا هستی ات را فرم بدهد، آنجور که می خواهی.
آره عاشق کره هستی شده ام و خونی که در رگان هستی جاری است. بگذار خارها دور و بر هستی گل بدهند، بگذار نفرت ها تف سیاه خود را در صورت هستی ات تف کنند و هر روز حرفهایی را نشخوار کنند که بوی پستی می دهد و حقارت. بگذار به قول فروغ همچنان که تو را می بویند و می بوسند طناب دار تو را در ذهن خود بریسند. چه تفاوتی به حال هستی دارد؟ هستی که می خواهد گل بدهد ، به بار بنشیند و متولد شدن از نو را با پوست و گوشت خود لمس کند.

26 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 5:20 PM, Anonymous Anonymous said…

    و چه زیباست این گونه عاشق شدن. چه زیبا است خود را در فضای هستی رها بینی و همه چیز را از ورای نگاهی زمینی ببینی.و چه نیکو است به این مرحله رسیدن

     
  • At 6:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیراجان سلام.
    در ایمیلی برای یاسمن گرامی نوشتم از قول مولانا:
    آتش عشق است کاندر نی فتاد
    جوشش عشق است کاندر می فتاد

    گویا از حال تو هم دور نباشد این عشق به زندگی
    شاد باشی
    پویا

     
  • At 9:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    Salaam Homeira aziz,

    Merci ke be in eshgh residi!
    Baa mehr va dousti

    Yasseman

    Ps: Mishenavim!

     
  • At 9:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    kharhaye dust dashtaniye aalam.
    are...are...

     
  • At 12:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    سلام بر حميراي عزيز ... احسنت و صد هزار احسنت.عشق هم اگه از نوع اين عشق و عاشقي شما باشه والا ارزش تجربه كردنشا داره.خوش باشي

     
  • At 3:25 AM, Blogger Majid Zohari said…

    سلام ای دختر بهاری
    هستی را بايد مکاشفه کرد؛ آن‌قدر در پی‌اش رفت تا هرم و تلالو‌اش را بر پوست خسته‌ی خود حس کرد...

     
  • At 11:58 PM, Anonymous Anonymous said…

    درود به حمیرا هستی بخش علرضا خانی

     
  • At 12:15 AM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرا اسطوره و بزرگ درود

     
  • At 12:21 AM, Anonymous Anonymous said…

    با درودی دیگر حمیرا عزیز تبریک بخاطر عاشق هستی شدن خوشحالم ... حمیراعزیز همه نوشته های من بدست شما امید وارم رسیده باشه از شما بی نها یت تشکر میکنم .بدرود علیرضا خانی

     
  • At 3:54 PM, Anonymous Anonymous said…

    درود اس وه خوا نند گان جواب منو همو ن به لا تین بده منون میشم خانی...

     
  • At 5:38 PM, Blogger حميـرا said…

    با سلام
    دوست گرامی اگر لطف کنید آدرسی از خود بگذارید حتما با شما تماس خواهم گرفت.
    پایدار باشید

     
  • At 7:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرا عزیز کد پستی من 14896-63117

     
  • At 7:34 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرا گرامی کد پستی منو بردار مر سی

     
  • At 7:48 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرا عزیز می خاستم شماره تلفن بنویسم ولی نمی خوام معلوم شود همه ببیند...خانی

     
  • At 12:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرا عزیز می خواستم سوال کنم اگه نوشته ای خواستم بفر ستم همون جایه قبلی خوبه یا اینجا بنویسم فقد اینجا همه می تونند بخونند شما بگو کجا درست تره ... قربانت خانی

     
  • At 11:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    رویه زیبات حمیرا ی عزیز درود نوشته رویه زیبات ...تقدیم به شمادر جای همیشگی برایت می فرستم خانی

     
  • At 8:40 AM, Blogger حميـرا said…

    با سلام
    دوست گرامی اگر صحبتی دارید که مایل نیستید خواننده های این وبلاگ بخوانند لطف کنید به آدرس من میل بزنید.
    پایدار باشید

     
  • At 2:43 AM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرای دوست داشتنی هچون یک پائیزه زیبا درود برشما خواهش می کنم اینو لطف کنید بگید کمن ایا به ادرسی که ایمل زدم درست بوده یانه یا اره یا نه چون مطبی نوشتم میخواستم بگید رسید یا اشتباه بوده منتظر هستم ساعت 5نیمه شب است نمی دونم چرا انقدر نارحتم یه کم منو نصیحت کنید مرسی ...علیرضا خانی بدرود

     
  • At 5:39 PM, Blogger حميـرا said…

    با سلام
    دوست گرامی من از شما میلی دریافت نکردم. آدرس صحیح میل من در این وبلاگ موجود است.
    برای شما آرزوی لحظات خوب و پر آرامشی را دارم.
    پایدار باشید

     
  • At 11:28 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرا عزیزم درود پس ادرس کجا باو کنید کرامی من زیاد وارد نیستم عذ ر خواهی می کنم ...خانی

     
  • At 4:19 AM, Anonymous Anonymous said…

    بادرود به حمیرا عزیز تر از جان... یعنی میشه اومدنش اسون باشه . دارم بجوری بی تا بی می کنه . دارم بدجوری دیونه میشم من. نمیدونم ایخدا جون پس کی میاد اون صبح اعظم.شگوفه ها دیگه برام معنا ندارنند.بعد این نوشته کامل خودمو مینویسم امتحانی بوید همچین موضوه جا لبی نیست نشکر می کنم علیرضا خانی

     
  • At 6:40 PM, Blogger حميـرا said…

    با سلام
    آدرس میل من هست
    homeira_tari@hotmail.com

     
  • At 6:41 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرای عزیز وتنها دوست خوبم در زندگی باورکن امشب متا سفا نه من نیستم شما را به خدای عشق می سپارم ...بدرود مهربان علیرضا خانی

     
  • At 7:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    عزیزی دوست داشتنی نمی دونم بچه شکلی میشه اتومهربون تشکر کد نوشته خودمو با یک دنیا گلهایه زیبا مثه خودت به شما تقدیم می کنم دیگه میخوام برم مجبورم عزیزم موق باشی عاایرضا خانی علیرضا خانی

     
  • At 5:23 PM, Anonymous Anonymous said…

    درود به حمیرا مهربون نازنین دوست دارم ا من نارحت نباشی طادقا نه جوابه منو در مورد حرفهایه من که در ایمل کفته ام بده نمیدونم نوشته های که در دست من موجوده وقتی جواب نمی دی فکر کنم مشگلی وجود داره در هر صورت از شما شاه ماهیه موزیک ایران من از طرفه خودم تشکر می کنم ... ضمنا از غلط هایه من که مر بوط به صفحه کی بورد است شرمنده .بدرود علیرضا خانی مرسی

     
  • At 11:53 PM, Anonymous Anonymous said…

    درودبه شاگرد اول درماتیک موفق بشی پرنده زیبا ...من به اون نگاهه زیبات تویه ابر ها راضیم . به تجسم نگاهت در خیالم راضیم شایدم عشق ماله ما نیست نازنین ...علیرضاخانی

     

Post a Comment

<< Home