خیال ِتشنه

Tuesday, February 01, 2005

Wift

چند روزی است که خانم تورنگ مهمان من و شهر خوب ما یوتبری است. روزها با او به تماشای فیلم می رویم و یا در سخنرانی ها و جلساتی که بیشتر پیرامون فیلم است شرکت می کنیم. دیروز به دعوت سازمان ویفت (سازمانی که به هیچ گروه سیاسی وابسته نیست و هدفش از تشکیل این سازمان پشتیبانی از زنانی است که در زمینه فیلم کار می کنند. این سازمان برای اولین بار در سال 1973 در آمریکا تشکیل شد و اکنون بیش از ده هزار عضو در استرالیا، دانمارک، کانادا، آلملن، سوئد و...دارد.) در جلسه ای شرکت کردیم. ابتدا یکی از خانمهایی که بنیان گذار این سازمان در سال 2003 در سوئد بوده به معرفی این سازمان و اهداف هایش پرداخت سپس خانم اوسه اکلولاند که رئیس انسیتو فیلم است برای بهتر شدن موقعیت زنان در زمینه فیلم و برابری سخن گفت.
بعد از پایان جلسه به خانم تورنگ گفتم:" می بینید این زنان سوئدی چه زیبا هر سال به تشکیل سازمان و انجمنی جدید در حوزه های مختلف می پردازند؟امیدوارم خانمهایی که در ایران در زمینه فیلم کار می کنند مطلع از وجود چنین سازمانی باشند."
در ضمن فیلم "بم در ثانیه صفر" با استقبال بسیار خوب سوئدیها روبرو شد.




2 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 8:48 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام
    تشکل نبض پیش رفتن اهداف بلند است . آدم تنها که باشد زورش حتی به خودش هم نمی رسد . منظورم از تنهایی البته ,تنها کار کردن در چنین میدانهایی است .
    خوشحالم که این فیلم با استقبال سوئدیها مواجه شده است. یادمان بم است.
    بادرود.جواد_ق

     
  • At 7:45 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام
    تشکل نبض حرکت است به جلو آنهم در عرصه های فراخی که تنهایی آدم زورش نمی رسد به چیزی .در ایران جای خالی این تشکل ها به وضوح احساس می شود . گاهی هم زیاد نمی شود ربطش داد به سنگ اندازیها .اما مساله اینجاست که برای انجام دادن کاری باید دل شیدایی داشت. شیدایی که مسخ شود و از دل آن افسردگی و یاس بیرون بیاید همین می شود که شده است .به قول سهراب دل خوش سیری چند؟....خوشحالم که این فیلم با استقبال سوئدیها مواجه شد. یادمان بم است این فیلم.

    بادرود.جواد_ق

     

Post a Comment

<< Home