خیال ِتشنه

Friday, January 28, 2005

فیلم فستیوال در یوتبری

دوباره بیست و هشت ژانویه فرا رسید و شهر زیبا و فرهنگی سوئد (یوتبری) میزبان انواع فیلم کوتاه و بلند از سرزمین های مختلف از جمله ایران عزیزمان خواهد بود.
از جمله کسانی که فیلم شان در این فستیوال به نمایش در خواهد آمد می توان ازداریوش مهرجویی، یاسمن تورنگ، بهمن کیارستمی و محمد شیروانی نام برد.
بم در ثانیه صفر" که به مدت 30 دقیقه است فیلم مستندی است از خانم یاسمن تورنگ".

بیوگرافی یاسمن تورنگ
خانم تورنگ قبل از انقلاب 57 برای تحصیل در رشته ادبیات نمایشی و هنر به فرانسه سفر می کند و پس ازاتمام تحصیلات خود و دریافت دکتری تئاتر به ایران بازمی گردد و شروع به تدریس تئاتر در مدرسه عالی سینما - تلویزیون و ادبیات فرانسه در دانشگاه ملی می کند. حدود 18 سال است که او در شهر اپسالا زندگی می کند. او به غیر از تدریس زبان فرانسه و پیشبرد کارهای هنری خویش و تحقیق در رشته تئاتر ، حدود 10 سال است که با یک سازمان سوئدی به نام" زنان در راه آزادی" فعالیت دارد.
سال پیش قبل از وقوع زلزله بم، خانم تورنگ به ایران سفر می کند تا به اتمام فیلم نیمه تمام خود بپردازد. اما با وقوع زلزله بم او کار خود را رها کرده و به ملاقات زلزله زده گانی که در بیمارستان "امیر اعلم" بستری بودند می رود و می خواهد که آنها خود در مقابل دوربین قرار بگیرند و حکایت از عمق فاجعه کنند
.
خانم تورنگ چند فیلم دیگر در دست تهیه دارند که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

7 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 6:15 PM, Anonymous Anonymous said…

    شاید بتوانم گیر بیاورم ببینم.

     
  • At 6:16 PM, Blogger Das said…

    شاید بتوانم ببینم.

     
  • At 4:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام
    خانم تورنگ به سهم خودم قدردان توجه و زحمات شما هستم .مایه خوشحالی است که دل در گرو کودکان و زنان و مردان بمی دارید که هموطن شمایند. گاهی می شنویم که هرچه ناله و افغان است بر ویرانی ارگ فدیم بم نثار می شود.در جای خودش هم البته که جای افسوس فراوان دارد , اما نه اینکه قربانیان,بازماندگان و بی خانمان شدگان بم را فراموش کنیم.هیچگاه هم البته نمی شود فراموش کرد.
    برایتان آرزوی موفقیت هرچه بیشتر دارم.
    از خانم طاری هم ممنونم که دست برنمی دارد از ویرانیهای وطنش.
    بادرود.جواد_ق

     
  • At 3:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    مردم سوئد مردم سوئد مریدم سوئد خانوم محترم من هم 1000000بار گفتم این مایه های فخر شما در زمان جنگ ایران و عراق کدوم گوری بودند مردم مثلاا صلح دوست سوئد کجا بودن نکنه خواب زمستانی بودن

     
  • At 3:38 PM, Anonymous Anonymous said…

    در ضمن اگر کشورت برات خیلی عزیزه برای چی رفتی فرنگ زندگی میکنی ما ملت ملت ایران تا بوده دروغ پردازی کردیم همتون وقتی اسم ایران میاد میشین یک مشت وطن پرست قلاابی

     
  • At 6:05 AM, Anonymous Anonymous said…

    سلام حميرای عزيز!
    از تو تشکر می‌کنم که انسان‌های بزرگ را به دوستانت معرفی می‌کنی.

    مجيد؛ با مهر.
    http://majidzohari.blogspot.com

     
  • At 9:45 PM, Blogger Majid Zohari said…

    حميرا جان با سلام.
    خواستم خدمت‌ات عرض کنم که دو پيام بالاتر را من نگذاشته‌ام! کسی از سوی من گذاشته. حالا باز هم خوب است که حرف بدی نزده:)

    قربانت.

     

Post a Comment

<< Home