خیال ِتشنه

Saturday, January 22, 2005

آزادی با حضور آمریکا؟

دوباره کابوی دموکراسی خواب مرگ می بیند. خواب مرگ هزاران کودک ، پیر و جوان را. دوباره شاید تاریخ تکرار شود در سرزمینی که "روشنفکرانش" خواب قدرت و حکومت می بینند با یاری ابر دشمن (آمریکا). دشمنی که سبب برداشتن دشمن آنان می شود اما در حقیقت برای رسیدن به آمال خویش است که دندانهای سفید خود را تیز کرده و بخاطرما به نمایش می گذارد .
برخی از احزاب ایرانی و "مردم دوست" لحظه شماری می کنند برای اعلام جنگ آمریکا در مقابل ایران و شعارشان این است:" جمهوری اسلامی باید بر کنار شود. مردم دیگر تحمل این رژیم را ندارند و..."
برخی از کسانی هم که در ایران زندگی می کنند با این احزاب همفکرند و ناجی را جورج بوش می بینند. هر چه فکر می کنم نمی توانم بفهمم اینگونه طرز فکر را.
چرا کسی از خود نمی پرسد که چرا آمریکا در این 25 سالی که بسیاری از مردم ما به فقر و فحشا کشیده شدند، در زندانها پوسیدند و در قبرهای دسته جمعی در خفا به خاک سپرده شدند هیچ عکس العملی نشان نداد؟ مسبب جنگ ایران و عراق چه کسی بود؟ مسبب دربدر شدن هزاران هزار ایرانی درگوشه به گوشه جهان که بود؟

زنده یاد فریدون فرخ زاد بود که یک سال پیش از مرگش در کنسرتی در لندن گفت:" همین اروپایی ها و آمریکایی ها بودند که باعث بیرون رفتن ما از کشورمان شدند. دلتون را به یک پاسپورت زپرتی اینها خوش نکنید."

خاطرتون هست؟ آن روزها وقتی فرخ زاد از سیاست، حافظ و سعدی حرف می زد و توضیح المسائل را تجزیه و تحلیل می کرد. پاره ای یا در فکر خندیدن و مسخره کردن بودند و یا دردشون این بود که او همجنسگراست. طبق معمول وقتی عده ای کم می آورند فوری یا به مسائل خصوصی طرف گیر می دهند و یا با زدن حرفهای رکیک در پی خرد کردن او برمی آیند.
بگذریم شش ماه پیش تلویزیون سوئد در سه برنامه که هر کدام به مدت یک ساعت بود با فیلم مستندی که نمی دانم دقیقا محصول آمریکاییها بود یا نه (که به احتمال زیاد بوده است) نشان داد که طرح ریز برخی از انقلابها و جنگها چه کسانی بودند! در آن فیلم کسانی که در اف بی آی و سی آی ای کار می کردند و پستهای مهمی داشتند خود اعتراف به این حقایق داشتند.
حالا "روشنفکرهای ما" درست مثل کسانی که از روی ناامیدی و ضعف یکباره مذهبی و درویش می شوند(اشاره به کسانی است که هرگز به دینی اعتقاد نداشته اند و همینکه خود را می بازند دست به دامن خدا و..می شوند)، عدو را سبب خیر دیده اند. چرا این افراد از خود نمی پرسند که آیا آمریکا احمق است که آن همه نیرو و تجهیزات را به مرزها ببرد صرفا بخاطر خیر خواهی و انسان دوستی؟ کجا آمریکا می تواند دایه عزیزتر از مادر باشد؟ چرا عده ای صرفا بخاطر منافع خود اینطور کور و کر شده اند؟ چرا از مردم بدبخت و ستمدیده ایران مایه می گذارید برای رسیدن به آمال خود؟ چرا آنها قربانی بشوند؟
عکسها و فیلمهایی را که سربازان آمریکایی و انگلیسی از تجاوز و خشونت خود نسبت به سربازان عراقی و مردم عراق گرفتند را فراموش نکنید. این مصیبت و بدبختی در انتظار مردم ایران نیز هست.
نگویید این عکسها دروغ است . خود آمریکایها و انگلیسها در دادگاه هایشان ثابت کردند که این عکسها و فیلمها صحت داشته است و متهمین به 8 تا 15 سال زندان محکوم شده اند.
بیایید کمی جدی تر مسائل را بررسی کنیم بدور از خواهشها و خودخواهیهای خود.

حق مردم ایران نیست که پس از 25 سال بدبختی گرفتار بدبختی عظیم تر شوند.

سخنی در رابطه با زندانی شدن آرش سیگارچی(سر دبیر گیلان امروز): نزدیک به یک هفته است که این خبر به گوشم رسیده است. در باره سیگارچی و اعتراض عده ای به سکوت اهل قلم در ارتباط با زندانی شدن آرش در وبلاگهای گوناگون خوانده ام و به سهم خود این عمل ناپسندیده را محکوم کرده ام. از همه دوستانی که می نویسند و اعتقاد به آزادی بیان دارند خواهش می کنم برای آزاد شدن آرش سیگارچی هر کاری از دستشان برمی آید انجام دهند و این خبر را در وبلاگهای خود انعکاس دهند.

با سپاس حمیرا طاری


5 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 2:53 PM, Anonymous Anonymous said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 5:32 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرای عزیز سلام
    جهان امروز به کام قلدران می گردد . و به کام احمقان
    بادرورد.جواد_ق

     
  • At 9:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 4:54 AM, Anonymous Anonymous said…

    سلام خانم طاری
    من یکی از خواننده های خیال تشنه ام. وبلاگی که سرشار از شرافت و انسانیّت است. نمی دانم اطّلاع دارید یا نه؟ که طوماری به هدف پيشگيری از حملهء احتمالی آمريکا به ايران در اين آدرس موجود است:
    http://www.petitiononline.com/NWinIran/petition.html
    با عشق و امید:
    پژمان مقصودی
    http://duck.blogfa.com

     
  • At 1:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرای عزیز با حرفهایت مولفقم ولی گاهی اوقات هم شک می کنم.با خودم فکر می کنم شاید این حد اقل راهی باشد برای قرار دادن وضعیت کشورمان در جای درست....ولی نه دید سیاسی دارم و نه شم سیاسی.به هر حال تنها می توان گفت خدا آخر و عاقبت همه مان را به خیر کند.امیر
    http://www.20six.co.uk/amir78

     

Post a Comment

<< Home