خیال ِتشنه

Friday, May 05, 2006

حمله آمریکا به ایران

پیشتر برای شما عزیزانم از دل نگرانی و نظر خود در ارتباط با حمله آمریکا به ایران گفته ام. حالا دلم می خواهد بدانم شما چه نگاهی نسبت به این قضیه دارید، شما چقدر خطر را جدی می بینید و چه بحث هایی در بین شما حضور دارد.
اینجا در بین ایرانیهای سوئدنشین بحث های فراوانی در این رابطه درمی گیرد. بسیاری از آنهایی که خواهان رسیدن به قدرت در ایران هستند و به قول معروف راستگراند ( البته منظور همه راستگراها نیست) حمله آقای جورج بوش به اصفهان و نطنز چندان اهمیتی ندارد. برای این دسته افراد کشته شدن هزاران انسان بی گناه و یا مردن محیط زیست منطقه ای چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟
امیدوارم حمله آمریکا به ایران را شوخی نگیریم و برای جلوگیری از فاجعه ای که در راه است از هیچ حرکت سازنده ای دست برنداریم. از همین حالا خوب است که آستین ها را بالا زد، در هر کجای دنیا که هستیم. لازم است که مخالفت خود را به این انسان بیمار و مست از قدرت نشان داد.
چند روز پیش با استادم ( سرباز دوره جنگ آمریکا و ویتنام) که حدود 35 سال پیش آمریکا را ترک کرده است در باره آقای بوش و گندکاریهای جدیدش صحبت می کردم. از او پرسیدم که آیا فکر می کنی که آمریکا به ایران حمله کند و او در پاسخ گفت که از این دیوانه هر چه که بگویی بر می آید.
آمریکا که خود مادر حکومت بیست و هفت ساله ایران است و این حکومت را خود بدنیا آورده است امروز بعد از نزدیک به سه دهه به این نتیجه رسیده است که کودکش بیمار است و قابل اعتماد نیست. حالا حتما آقای بوش انتظار دارد جلو او تعظیم کنیم و بگوییم آقا قربانت بروم که بالاخره این قضیه را کشف کردی و می خواهی به داد ما برسی!
آقایان هر وقت کف گیرشان به ته دیگ می خورد و منفعتشان در خطر می افتد دایه عزیزتر از مادر می شوند. نمی دانند که دیگر بعد از این همه سال مردم به این باور رسیده اند که سگ زرد برادر شغال است و...

نمی خواهند در این خاور
در این خاورمیانه
نفس تازه کند گربه شرقی من

نمی خواهند
نمی خواهند این خاک شرقی
بی باروت انقلاب
بی باروت جنگ
بی بمب مذهب
بی بمب نفاق
پر کند ریه های خود را
از هوای دلپذیر آزادی


حمیرا طاری

20 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 8:10 AM, Anonymous Anonymous said…

    منم خیلی می ترسم آینده ی ایران ترسناکه... ولی یک نسل اگه فدا بشه اون یکی اباد میشه

     
  • At 12:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    ميترسم گاهي آدما از چپ به راست برسن

     
  • At 9:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    تنها تر از طلوع آن بی قرار یادم
    عاشقترازغروبم ،رساتراز فریادم

    زیباتر از همیشه تنهای آن دیارم
    آشفته ام همینم،افسانه سکوتم


    دوست عزیز ، من به آرزوی 18 سالگیم رسیدم.. من خود کشی کردم.. تنها تر از طلوع غمناک تر از همیشه شد.. شاید این از خلق بریدن و اعتکاف طولانی کمی از پریشان خاطری من بکاهه.دلم برای کفش دوزک ذهنم تنگ میشه.. برای همتون ولی این جزیره ی هوایی من منتظر منه.. خدای اون جزیره خیلی وقته مرده... من مال اونجام ... خواهرم فلورای بیقرار منتظر منه...


    منو حلال کنید... بدرود بدرود و ... .


    از آمدنم نبود گردون را سود
    وز رفتن من جاه وجلالش نفزود

    وز هیچ کسی نیز دو گوشم نشنود
    کاین آمدن ورفتنم از بهر چه بود

    خیام..

     
  • At 9:36 PM, Blogger حميـرا said…

    سلام گرامی دوست
    آدرست را نگذاشتی تا به سراغت بیایم. پیامت نگران کننده بود. نمی دانم در چه هوایی بسر می بری اما برایت آرزوی سلامتی دارم. زندگی هزار صورت دارد هرگز تسلیم چهره سیاهش نشو.
    پایدار باشی

     
  • At 10:02 PM, Anonymous Anonymous said…

    نیم‌کت ذخیره‌ در کار ما نیست
    با برانکار از زمین بیرون می‌آییم
    بگذار روی ما خطا کنند
    جز به جرزنی برنده نیستند
    زمین می‌داند حق با برنده نبوده هیچ وقت

    با احساس ما بازی کنند
    به تو گل بزنند
    چشم مستت را تو فقط نبند

    تیم ما پیراهنِ مارک‌دار نمی‌پوشد
    بی سپانسر حال می‌دهد بازی

    یک بازیِ تمیز
    تمیز یعنی قشنگ
    بی‌هوسِ گل زدن
    خراب یعنی
    ما که یک زمین بیشتر نداریم
    بهترین دروازه‌بانت می‌شوم
    بی‌خط، بی‌نشان

    خلاص

    شعر از: "سارا محمدی
    آره !!!! اینم یه مدل شه

     
  • At 8:53 AM, Blogger حميـرا said…

    سلام گرامی دوست، رامین عزیز
    نمی دانم چرا پیامت پاک شده است. در هر صورت من دگمه ای را به غلط استفاده نکردم یک ایرادی به خود برنامه باید باشد.
    شاد باشی
    دستت درد نکند از بابت شعر زیبای فریدون فرخ زاد

     
  • At 4:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    salam...
    doroste ke in adam vahshi ast... ama hata vahshi ha ham be ghavitar az khodeshon taaroz nemikonand... bavar konid agar emrika midonest mitone iran ro eshghal kone khieli vaght pish in karo mikard... mardome iran ba hame jaye donya tafavot darand...
    movafagh bashid

     
  • At 11:51 PM, Anonymous Anonymous said…

    به كسيكه دل شرقي اش براي اين خاك پاك..
    هنوز مي تپد...
    .........................................................
    هي هميشه عاشق
    گاهگاهي نگران
    بهترين هم خاكي
    از براي تو
    كه دلداده ي رعناي رهايي هستي
    مي نويسم..
    - اي خوب
    گربه شرقي تو
    عاقبت يكروزي
    به رهايي..رستن..رستگاري..رويش خواه رفت
    .........................
    اندكي حوصله كن..
    شك نكن
    مثل درخت نارنج...
    رامين...

     
  • At 11:19 AM, Blogger پــروانه said…

    سلام بر حمیرای گرامی این کفشدوزک همون فروغ هست.امسال کنکورداره من ازش خواهش کردم وبلاگستان رو فعلا ترک کنه و او هم قبول کرد ولی واقعا کامنت بدی نوشته.برای من هم نوشته بود.وقتی این کامنتو دیدم به مدت پنج ساعت نمیدونستم چه کار کنم تلفن رو هم جواب نمی داد بعد از 5 ساعت به من زنگ زد و با شیطنت همیشگیش می خندید. گفت منظورم وبلاگ بوده.جای شما خالی حسابی دعواش کردم هر چی دلم خواست بهش گفتم.دلم خنک شد

     
  • At 11:40 AM, Blogger پــروانه said…

    حمیرا جان روز گذشته داشتم در همین مورد با یکی حرف می زدم.می گفتم اون سال شب عیدی که از تلویزیون حمله امریکا به عراقو می دیدم وحشت سراسر وجودمو گرفته بود.عین جوونیهام که شطرنج بازی می کردم مغزم شروع به فعالیت شدید کرده بود و اصلا نمی تونستم جلوشو بگیرم.امریکا تازه افغانستانو گرفته بود و اومده بود سراغ عراق اونم با قلدری تمام.مطمئن بودم بعدش نوبت ماست.به دوستانم که تو کار خرید و فروش سهام بودند می گفتم دست از این کارتون بردارین وضع اصلا خوب نیست. یک ... بهم می گفت زیر کتم آستین کوتاه می پوشم و یک تیغ تو جیبم دارم اگه امریکا اومد کتمو در میارم و فورا ریشامو می زنم
    حسابی آماده حمله ی امریکا بودیم .باید تو ایران زندگی کنی تا دلهره و نگرانی رو احساس کنی پیش خودت فکر کنی چی میشه چه بلایی سر خانوادت فامیلت دوستات همکارات و ملتت میاد.اگر ذهن فعالی داشته باشی دچار سردرد عجیبی میشی.اونقد در مورد این موضوع طی این چند سال فکر میکنی که خسته میشی میگی ولش کن بزار زندگیمونو کنیم نمیشه همه چیز و فلج کرد که امریکا میخواد بیا.اون بوش آنقدر احمق و قلدر هست که به هر کاری ممکنه دست بزنه.
    ذهن روشنفکرا و نخبگان هم خسته شده.مثل اینه که همه منتظرن ببین چی میشه.
    گنجی که با اون همه اعتراض تا پای مرگ هم رفت ولی مثل اینکه او خسته شده و سکوت اختیار کرده.به هر حال من همیشه نگران حمله امریکا به ایران هستم و به شدت این فکر منو آزار میده.

     
  • At 11:41 AM, Blogger پــروانه said…

    شعر رامین هم خیلی قشنگه .آره بهتره مثل رامین فکر کنیم

     
  • At 5:41 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام! من به روزم و منتظر نقد و نظر شما

     
  • At 10:21 PM, Anonymous Anonymous said…

    دوستان از زمانی که روسیه به ابهای گرم رسید بااندیشه باز امتیاز را خیلی زود تر از امریکا فکر کردنند فساد فقر در کل همه چیز در کشور روسیه وجود داشت واندیشه برتر اینو میگه یک حرکت درست کشور را از فقر خودکشی هر چیزی نجا ت داد ومردم ساده ما در فکر سر هم کلا کذاشتن خواهش می کنم ببینید کشور های استقلال یافته چه اوضای بکری دارنند وداندیشه چپاول هرکسی که خود فروخته باشد سهم 50 درصدی ایران را کشورهای استقلال یافته با چه ترفندی می توانستنند به 13 درصد کاهش بدهند ایا کسی

     
  • At 1:42 PM, Anonymous Anonymous said…

    شعر روان بود . اما ...

     
  • At 8:23 PM, Blogger فرزاد said…

    رود بي كران بر شما

    از اين كه احوالي از اين حقير ميپرسيد و از خبرهاي آنجا مرا مطلع ميسازيد قدر دان شما هستم و اميدوارم كه هميشه شكوفه هاي بهاري زندگي بر روي شاخه هاي درخت محبت استوار بماند و با بادي بوسه بر زمين نزند

    سخت است كه بر خود بقبولانيم كه ميتوانيم كاري براي ميهنمان بكنيم چون قدري دور به نظر ميرسد ولي ايكاش ميشد كه اين خاك شرقي تو من روزي آماج بوسهاي محبت و پيشرفت و فهم و آگاهي .... گردد و اين دايه هاي مهربانتر از مادر براي ما دل نسوزانند

    به اميد آنروز

     
  • At 7:56 AM, Blogger حميـرا said…

    سلام گرامی دوستان
    من فکر می کنم وبلاگ من دچار مشکلی شده است چرا که برخی از پیام ها را پاک می کند با اینکه من دگمه سیو را می زنم.
    برای مثال پیام آقای خانی و یکی دو دوست دیگر پاک شده است. بهرحال من به هیچ عنوان قصد سانسور ندارم.
    پایدار باشید.

     
  • At 4:52 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام بر دوست! وبلاگ من متاسفانه هک شده در بلاگ جدیدم منتظر شما دوست عزیز هستم

     
  • At 1:56 AM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرا من در سایت ابی هستم چرا تلاش نمی کنی منو پیدا کنی الان در همینجا هستم

     
  • At 2:48 AM, Anonymous Anonymous said…

    دوست عزیز من به طور اتفاقی مطلب شما را دیدم و آن را خواندم حمله آمریکا به ایران بسیار بحث انگیز است و این اتفاق چیزیست که آمریکا مدتهاست به دنبال |آن می گردد و جلو گیری از آن تقریبا امکان ندارد کوتاه کردن ریش هم جلوی آن را نمی گیرد باید با این مسیله کمی سیاسی برخورد کنید نه احساسی کشته شدن ملت ایران برای ما دردناک است اما آمریکا به فکر ملت خودش است و حق دارد بدانید دولتی که هم اکنون ادعای نابودی کشوری را دارد اگر دارای قدرت اتمی شود بسیار خطر ناک خواهد بود
    دوستان حمله آمریکا به ایران به واسطه ی مواردی قراردادی اتمی نخواهد شد ولی این حمله الزاما حمله ای موشکی و زمینی خواهد بود و در مراحل اول ایران در آن موفق می شوداما در نهایت شکست آن حتمی است پس سعی کنید بعد احساسی را کنار بگذارید و با مسیله کمی منطقی باشید
    سامان

     
  • At 7:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    عزیز کلهر:شاعرزخم خورده ی ایران




    تحصيلات: دانش نامه ي ادبي از دانشكده ي حوزه ي هنري ايران






    سمت:


    عضو انجمن ادبي چكامه


    دبير انجمن ادبي خرم اباد


    عضو مجله واژه – انگلستان(لندن)

    عضو كارگاه ادبي نيلوفر غرب ايران


    عضو كارگاه عريان نويسان ايران


    عضو جمعيت هنرمندان اهورا مزدا


    عضو انجمن شاعران پارسي زبان تاجيكستان

    عضو انجمن ادبی بامداد

    عضو انجمن شاعران و نویسندگان افریقا

    عضو کارگاه ادبی امید... کرمانشاه...



    عضو تنجمن ادبی سلامت...


    من عزیز کلهر محصو ل مشترک درد وزخمهای عمیق یک جهان پر از جنگ و خونریزی هستم
    و هرشب در گور ستانی مخوف شعر هایم را می نویسم..وبا ارواح درد ها و زخمها در هم اغوشی
    مدام بسر می برم... من هر شب لا شه متعفن خود را می سوزانم ..و زخم های خود را به
    علامت درد وجراحت مزمن ...به همه ی سا کنان وحشت زده ی گورستان نشان می دهم
    من به خونریزی روح دچارم...و راهی جز عذاب در پیش ندارم...مرا با زخمهایم بشناسید

     

Post a Comment

<< Home