خیال ِتشنه

Saturday, July 02, 2005

پرسه در یک شب

دیشب کانال یک سوئد پنج دقیقه از اخبارش را به ایران و رئیس جمهور منتخب ایران، آقای محمود احمدی نژاد اختصاص داد. با کنجکاوی و دقت همه چیز را دنبال کردم تا بدانم چرا گوینده تلویزیون یک کشور اسکاندیناوی به آنالیز انقلاب سال 57، اشغال سفارت آمریکا و همکاری آقای احمدی نژاد با اشغال گران می پردازد؟ چه شده است که اروپا، آمریکا و برخی از کشورهای دیگر شروع به زمزمه در ارتباط با تروریست بودن آقای احمدی نژاد کرده اند؟ چرا مفسر سیاسی در خبر دیشب اعلام می کند که احمدی نژاد حق مسافرت به برخی از کشورهای اروپایی را ندارد و چنانچه به این کشورها سفر کند دستگیر و دادگاهی خواهد شد برای پاسخگویی جنایات خود در سالی که سفارت آمریکا اشغال شد؟ چرا امروز گروگانهای آمریکایی آن دوره صحبت از دخالت آقای احمدی نژاد در آن دوره می کنند؟
من آقای احمدی نژاد را خوب نمی شناسم و شناخت من نسبت به او برمی گردد به حرفهای اخیر او در تلویزیون و سایتهای خبری دیگر.
در اینکه او مذهبی است و در جهت اهداف مذهب و آرمان خویش فعالیت می کند هیچ شکی نیست. نظام کشور ما اسلامی است و قدر مسلم است که در نظام اسلامی ایدئولوژی اسلامی پیشرو است. در نظام اسلامی برابری حقوق زن و مرد تا امروز معنایی به معنای واقعی نداشته است. خیال ندارم وارد جزئیات بشوم و بحث آنچنانی راه بیندازم. کافی است زن بوده باشی تا به قول خانم هنرمندی تحقیر را با سلول سلول بدنت حس کرده باشی. کافی است مادر بوده باشی و هنگام طلاق و پس از طلاق محرومیت بوده باشی از فرزندی که از بدن ناف تو تغذیه شده است. کافی است زن بوده باشی و لقب فاحشه را تنها بخاطر پس رفتن روسری ات گرفته باشی از یک آدم بوگندو بی سرپا. کافی است زن بوده باشی و محروم از بسیاری از شغلها ، خواندن آواز، رقص، حق انتخاب لباس و...بوده باشی.
در نظام اسلامی آنچه که نظام در هر رسانه ای تبلیغ می کند آن چیزهایی است که بر هیچکس تا امروزپوشیده نبوده است. به همین کانالهای ماهواره ( جام جم و...)نگاهی بکنید شما داخل نشینان و خارج نشینان، خیلی چیزها دستگیرتان خواهد شد. از یک سری برنامه ها که بگذریم، از قر و فرهای کذایی م آی تیوی که گاه خود کلی اعصاب خورد می کند هم که بگذریم بقیه اش همه آوای عزاست و اذان و آوای اسلام .بچه 12 ساله من که هیچ ذهنیتی از ایران و نظام آن ندارد می گوید که مادر با برخی از این برنامه ها فقط تلاش می کنند که ما را شستشوی مغزی بدهند با اجازه تان این واژه را به سوئدی بکار می برد و آنقدر فارسی اش خوب نیست که بتواند از این واژه ها استفاده کند. پس بحثی در این موردها نداریم.
می خواهم بگویم که من دربدر ، من محروم از بالیدن در کشور خویش، من محروم از پدر و مادر و من محروم از خاک زادگاه و محروم از هزاران چیز دیگر خام چهار تا برنامه خوب این کانالها نمی شوم.
اما چه شده است که آمریکایی ها و اروپایی ها که خود سهم بسیاری در بدبختی کشورهایی مثل ایران، افغانستان، عراق و... داشته اند امروز دایه عزیزتر از مادر شده اند؟ چطور شده است اینها که خود به اینگونه کشورها اسلحه صادر می کردند و می کنند ، طرح بربریت و جنگهای بزرگ را می ریخته و می ریزند ، خود تروریست بوده و هستند و تروریست پرورند امروز نگران مردم ایران و دموکراسی در کشور ایران شده اند؟ چه شده است که تلویزیون سوئد فیلم "خودفروشی زیر حجاب" مستند کذایی اثر خانم پرشون را در یک ماه بیش از سه بار نشان می دهند؟ اینها که چهار سال پیش طی یک برنامه سه ساعته ابراز می داشتند که کشور ایران پس از انقلاب رشد خوبی داشته است چطور بعد از چهار سال طی یک برنامه یک ساعته و یا نیم ساعته خلاف این را می گویند؟
بگردید عزیزانم در این دنیای سیاه سیاسی و خود بجویید چه کسی موریانه موذی است و یا دایه عزیزتر از مادر!
می دانم که همه خسته ایم. هم من خارج کشوری لت و پارم و هم تو داخل کشوری. در نهایت همه ما(آنها که دغدغه شان تنها مال اندوزی و کسب شهرت به هر قیمتی نبوده است ) لطمه خورده ایم طی این بیست و هفت سال یکی بچه اش را توی جنگ از دست داد، یکی توی میتینگ، یکی توی زندان، یکی توی عراق، یکی توی انقلاب و یکی توی غربت. در نهایت همه به یک شکلهایی قربانی بوده و یا هستند. اشتباه عراق و اعتمادی که عراقی ها به آمریکایی ها کردند و ما بهتر است که نکنیم. ایران در شرایط بحرانی بسر می برد و ما نباید بگذاریم خستگی و یا بیزاری از نظام ما را در دریای کذایی خوشبختی غرق کند. اگر قرار است خاکی بر سر کشورمان ریخته شود باید از جانب خودمان ریخته شود و نه بیگانگان. چرا که هر گام بیگانه تنها در جهت منفعت خویش است. آقای جورج بوش و یا دیگران حتی اشک تمساح را برای ما نمی ریزند. آنها فقط و فقط در پی منافع خویشند حال بهر قیمت که باشد..
........................

5 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 9:06 AM, Anonymous Anonymous said…

    چقدر حرفت رو خوب می فهمم حمیرای عزیز.واقعاً مردم درد کشیه ای هستیم
    با احترام،امیر

     
  • At 8:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    salam homeriaye aziz

    televezionhaye farsi-e kharej, beran kashkeshono besaban. iran por az adamhaaist ke tahayekonandehaye on barnameharo mikonan to jibeshon.
    mersi ke dar morede ona minvisi.
    windosamo avaz kardam, nemitonam farsi bebnvisam. bebakhshid.
    javad_ghaaf

     
  • At 8:34 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام حميراي عزيز
    من به بعضي از صحبت هاي شما اعتقاد دارم و مخصوصا اون حس احساس تعلق به وطن و احساس مسئوليتي كه در قبال آن داري اما بعضي از حرفات هم برام خوب قابل فهم نيست و ... موفق و شاد باشيد

     
  • At 4:07 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ho,iera jan halet chetore?omidvaram ke behtar shode bashi.ghorbanat neylabak

     
  • At 2:45 AM, Anonymous Anonymous said…

    سلام.
    بله کسي اينقدر هزينه نميکنه تا براي بدست اوردن حقوق بشر ملتي براشون جنگ کنه.
    طبيعتا نفت خيلي بيشتر از اينا براشون سود داره.
    يه جورايي خيلي بدبختيم چون تو کشورمون ايران هستيم ولي احساس ناامني ميکنيم

     

Post a Comment

<< Home