خیال ِتشنه

Monday, February 28, 2005

دوست من


دوست خوب را می توان در هر خاکی جست. دوست خوب خاکی بودن را در هر خاکی می شناسد و دوست بد دوستی است که در هر خاکی می روید، هر خاکی را بوسه می زند اما به خاکی حرمت نمی گذارد و خاکی نمی شود. دوست بد بی ریشه است و برای بقای خود در هر خاکی می روید.

تاریکی غربت غرب
آبی و بنفش می شود
در آمیزش طلوع قلب آبی تو
در غروب قلب شرقی من، غربی من!

در کنار تو
جاده های سرد و خیس شهر من
خشک و گرم می شود
بوی خوش خاک کوچه های کودکی می گیرد

پلک های خاکستری زمستان
بنفش و آبی می شود
وقتی زانوان غربی تو
در کنار زانوان شرقی من
بر معبد مهربانی زانو می زند

آنگاه که بوسه های گرم تو
نوازش می کند
گونه های سرد شرقی مرا
ماه سبز و روشن زمستان
تاج سر من می شود ، غربی من

............................

زادگاهم ایران است
اما
زاده سلطانم
و در کوچه پس کوچه های کودکی
گندم عشق را
زیر دندانهای فقر بسیار جویده ام

دیوار تنها مامن و خلوت گاهم
دیواری که مرا
از ضایعات نفرت پرهیز می داد
و در شعله های محبت
شعله شعله می سوزاند

در یغ و صد دریغ
که حتی یک ستاره نداشتم
دیوار تنها مامن من بوده است
از دیروز تا امروز
و از فردا تا شاید بی نهایت

شعر: حمیرا طاری

7 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 8:11 PM, Anonymous Anonymous said…

    Homeira ye aziz beyAr zibA bood. NemitavAnam nagooyam ke ghesmate dovvom bishtar be dele man neshast. ShAyad chon yAde diAr pas az in hame sAl bishtar va bishtar dar del va yAd sangini mikonad. AmmA zibA bood.
    Pouya

     
  • At 12:46 AM, Anonymous Anonymous said…

    Salaam Homeira aziz,
    Az sheerat khosham aamad va lezat bordam...merci. Amaa teotiat dar raabete baa "doust-e khoub" va "doust-e bad" jaay-e sohbat daarad! magar "doust-e bad" ham vojoud daarad!?? anke digar esmash "doust" nist!! hast?
    Meyaar haay-e maa va entezaaraat-e maan az raabete doustaane va dousti, be maa haghe entekhaab-e doust raa midahad...
    Ensaan majmoue-i ast az "khoubi" va "badi" az "zibaai" va "zeshti"...Baavar kon,Doust-e Khoub-e Man,hich chiz motlagh nist, hich kas ham kaamel nist va ghezaavat ham kaar-e saade-i nist!
    Baa dousti va mehr
    Yasseman

     
  • At 7:42 PM, Anonymous Anonymous said…

    وبلاگ خواندني داريد ، يك لينك نا قابل از سوي من ، پيشكش شما
    www.zandi.blogfa.com

     
  • At 10:28 PM, Blogger Leila said…

    سلام حمیرا جان. با اجازه به وبلاگت در طومار لینک داده شد. موفق باشی، لیلا.
    خوشحالم که با اینجا آشنا شدم

     
  • At 4:20 AM, Blogger Majid Zohari said…

    حميرای عزيز، با گرم‌ترين درودها، در اين سرمای زمستان!
    شعرها همچون بقيه‌ی کارهايت زيبا بودند. شايد دوست داشته باشی نظر مشخص من را بدانی:‌ من آن شعری را که راجع به کودکان و ايران اسلام‌زده بود و در گويا منتشر کرده بودی از همه بيش‌تر با حال و روز ايران نزديک ديدم، برای همين هم دو روز پيش آن‌را در بخش نگاه وبلاگ آوردم. نمی‌دانم چرا خودت آن‌را در وبلاگ نی‌اورده‌ای؟

    خلاصه که دست مريزاد و خسته نباشی!

     
  • At 1:25 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام/ نوشته ها و شعرهای خوبتان را خواندم. شاداب و پيروز باشيد

     
  • At 8:11 AM, Anonymous Anonymous said…

    حمیراجان سلام واحترامات یک افغان خدمتت تقدیم است ،امید است با لباس عافیت ملبس باشید.شعر های قشنگت بیسار خوب است وخوشم میاید.
    تشکر
    بااحترام
    جاوید(محبی)3

     

Post a Comment

<< Home