خیال ِتشنه

Friday, April 20, 2007

روز حقوق بشر...

امسال برای اولین بار از جانب کانون نویسندگان غرب سوئد همراه با دیگر همکاران شاعر و نویسنده ایرانی و سوئدی افتخار آن را دارم که در روز حقوق بشر 2 ماه مه تحت عنوان "آزادی بیان" معرف و خواننده بخشی از آثار نقاش و نویسنده ای در "موزه فرهنگی دنیا" در شهر یوتبری باشم. نقاشی که بسیاری از زیباترین روزهای جوانی اش را در سلول های اختناق گذرانده است. این هنرمند گرامی یک زن است. زنی که با ظرافت نگاه خویش و با ابتدائی ترین ابزار، قصه روزهای خویش و دیگر زنان زندانی را به تصویر می کشد.
کسانی که مایل به شناخت بیشتر این هنرمند گرامی هستند می توانند در روز 2 ماه مه ساعت 6 بعدالظهر به موزه فرهنگی دنیا که در شهر یوتبری واقع است بیایند و از زبان دل من و نقش دل او به حکایت او گوش کنند.


زندگی زیباتر از هر رنگی است
زندگی در غربت ادامه دارد و رنگش زیباتر از این بهار هزار رنگ است. درست است که آدمهای نادان روزی یک میخ بر گوشه ای از روح آدم فرود می آورند وقتی در کوچه های دموکراسی قدم می زنی، وقتی بی عدالتی را در هر کجا می بینی. اما چه می شود کرد به جز سکوت سرد و گاه فریاد کشیدن در پستوی شعر و قصه. خیال نکنید مرتجع شده ام و یا قدرت گذشته را ندارم. هنوز وقتی روحم انقلاب می کند کسانی را که فکر می کنند خدای قدرتند را به خشم می آورد. اما آدم وقتی حس کرد که دارد در حرفه اش جا می افتاد به شکل دیگری عکس العمل نشان می دهد. گاه به آدمهای مشکل دار می گویم هر چه دل تنگتان می خواهد بگویید. زخمه های شما برای شکم شعر و قصه های من خوب است .
گفتم رنگ زندگی زیباتر از هر رنگی است. آدم وقتی پا به دنیای شناخت می گذارد به بهار بد نمی گوید، به پائیز زخم نمی زند و به زمستان لبخند می زند. آره دوستان خوبم فصلها می توانند رفیق و جفت جداناپذیرمان بشوند. فصلها با آدم شروع می کنند به شکلهای مختلف حرف زدن. دیگر تنهایی مفهوم و شکلش عوض می شود. دیگر به تنهایی بد نمی گویی و نمی توانی از تنهایی دل ببری.





6 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 6:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    سلام نازنین
    از خواندن این خبر بسیار خوشحال شدم و با خودم گفتم کاش در دوم مه در موزه ی فرهنگی به تماشای شما می آمدم
    امیدوارم سخنان شما را در ایران در محفل های فرهنگی و حقوق بشری گوش کنم
    پرداختن حقوق بشر از مسائل مورد علاقه ی من بوده است .
    با دیدن کلیپ هایی از قوانین حقوق بشر در کانال اندیشه(پرویز کاردانن) که از سایت
    www.youthforhumanrights.org
    می گیرد مرا به این فکر انداخت که هر چند گاه یک بار پستی را به یکی از قوانین حقوق بشر اختصاص دهم
    ابتدا
    دمکراسی
    را انتخاب کردم در کلیپ این سایت به سادگی می گوید
    I have something to say
    خوشحال خواهم شد کمکم کنی
    .
    روی نازنینت را می بوسم

     
  • At 6:26 AM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرای گرامی
    جسارت من را ببخشید
    برای افکار و نوشته های شما احترام بسیاری قائلم و جای به خصوصی نزدمن دارید
    باید بگویم نوشته های

    زندگی در غربت

    شما را دوست ندارم

    به گمان من اگر یک مهاجر احساس غربت را از خود دور کند زندگی برایش قشنگ تر خواهد شد.حتی کلمه ی غربت را به زبان نیاورد

    رنگ زندگی زیباتر از هر رنگی است


    همیشه شاد و تندرست باشی

     
  • At 8:41 AM, Anonymous Anonymous said…

    از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم وبه خودم بالیدم.کاش من هم میتوانستم شاهد این مراسم باشم.در هر صورت آرزو میکنم در این کار موفق باشی،هر چند ایمان دارم که موفق هستی،بوده ای و خواهی بود.بوس...بوس

     
  • At 3:01 PM, Anonymous Anonymous said…

    بهارت زیباتر از همیشه باد عزیز..جای ما را هم خالی کنید آنجا...

     
  • At 7:26 AM, Anonymous Anonymous said…

    سلام حميراي عزيزم ...واي چه خوب !!! خيلي خوشحال شدم و از صميم بهت تبريك ميگم و خوشحالم كه اوضاع رو قابل تحمل تر و زيباتر ميبيني . راست ميگي موافقم كه به فصلها نبايد ناسزا گفت ! آنها بد نيستند اين از بي حوصلگي و خود بيني ماست ... قربانت رضا

     
  • At 5:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام حمیرای گرامی
    بسیار عالی شد.
    سپاسگزارم
    منتظر پست روز حقوق بشرت می مانم تا به آن لینک دهم
    روی ماهت را می بوسم

     

Post a Comment

<< Home