خیال ِتشنه

Tuesday, March 06, 2007

8مارس

فرا رسیدن هشت مارس روز جهانی زن را به همه زنان ستمدیده و زحمتکش ، به همه زنان مبارز و آزادی خواه در هر گوشه این کره خاکی که می زیند تبریک می گویم و آرزو می کنم روزی فرا برسد که هر روز، روز زنان باشد. روزی فرا برسد که زنی از فقر به تن فروشی و از درد به منجلاب اعتیاد و یا افسردگی گرفتار نشود. روزی بیاید که ما زنان بیشتر از همیشه حامی هم باشیم و از شکوفایی یکدیگر شاد شویم. روزی بیاید که مثل کوه در قبال سرکوب گر و ستمگر بایستیم. امیدوارم روزی فرا برسد که از ذهن خود برخیزیم و به خویشتن خویش بیش از همیشه ایمان بیاوریم و هدایت کننده راه خود، خود باشیم و از الگوهای خود طرح زندگی خویش را بریزیم.
جا دارد در اینجا تبریک ویژه خود را به انجمن حمایت از کودکان کار که نه تنها طی سالهای فعالیت خود حامی کودکان کار بوده است بلکه لحظه ای از کودکان زلزله ، از کودکان بم و از زنان و مردان بم غافل نبوده است داشته باشم. همینطور تبریک بگویم به پویای عزیز وبلاگ پویا و از او تشکر می کنم که نه تنها از چند سال پیش همکاری مداوم با سایت زنان داشته است و آثاری را ترجمه کرده است و یا فلش هایی درست کرده است بلکه در وبلاگ خود در زمینه حقوق زنان و احترام به حقوق زنان بسیار گفته است. جا دارد به خانم یاسمن تورنگ که دکتری تائتر را دارد و نه تنها طی سالهای بسیاری در انجمن سوئدی آزادی و یا صلح برای زنان به فعالیت پرداخته است بلکه طی 5 سال در فستیوال فیلم زنان در شهر اپسالا و سینما کاخ به مناسبت روز جهانی زن، فیلم بسیاری از کارگردانهای خوب ایرانی از جمله شهرزاد عزیز و آقای ناصر صفاریان ( فیلم سرد سبز، اوج موج...)را به نمایش درآورده است هم تبریک بگویم. جا دارد این روز را به نگار نازنینم و نویسنده خوب وبلاگ پرواز پروانه و دیگر عزیزان هم تبریک بگویم.
اگر نقصی در این مطلب می بینید به خوبی خود ببخشید مثل همیشه خروار کار روی سرم ریخته ولی نمی توانم ننویسم و نگویم. به قول زنده یاد فریدون فرخ زاد همیشه از همکاران خود باید بخوبی یاد کرد. خوبان را باید در نظر داشت علی الخصوص در چنین روزی ،چه آنان که نامشان را بر زبان آوردم چه آنان که نیاوردم.

گریه کن روی شانه های من
سنگینی نمی کند زخمهای تو بر شانه های من
درد تاریخ نشسته روی شانه های من
راه طولانی ست اما سیاهی مانده گار نیست

زخمهایت را بگذار بر شانه های من
برای زخمهایت لالایی خواهم گفتم

پایدار باشید

5 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 9:45 AM, Anonymous Anonymous said…

    سلام من هم اين روز را به شما و همه زنان تبريك ميگم و اميدوارم در حركتتون موفق و پيروز باشيد با اينكه معتقدم فرقي بين زن و مرد نيست آنها يكي هستند در دو قالب جدا

     
  • At 12:10 PM, Anonymous Anonymous said…

    خیلی ممنون حمیراجون،من هم این روز رو به تو عزیز دلم تبریک میگم و از ته قلبم و با تمام وجودم آرزو میکنم که در این راهی که هستیم به موفقیتهای بزرگتری برسیم.همیشه حرفها وتفکراتت باعث آرامش روح و خوشحالی من بوده وامید رو تو دلم زنده کرده.خیلی
    دوستت دارم.به امید روز پیروزی

     
  • At 9:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    حمیرا جان سلام
    ممنونم از تو دوست خوب. ومن هم روز جهانی زن را به تو تبریک می‌گویم. به امید دنیایی که هر نوع تبعیضی میان مرد و زن وجود نداشته باشد و به امید جهانی بر مبنای آزادی و عدالت برای همه‌ی انسان‌ها
    پر امید باشی که فقط همین امید را داریم و دیگر هیچ ...
    پویا

     
  • At 1:38 AM, Blogger Unknown said…

    Salaam Homeira aziz,

    Merci.Man ham rouz-e zan raa be shomaa tabrik migouyam.

    Baa mehr

    Yasseman

     
  • At 1:10 PM, Anonymous Anonymous said…


    حمیرای عزیزم
    این روز بر تو خجسته باد
    به امید انسانی شدن دنیا
    به امید برقراری صلح و دوستی
    به امید از بین رفتن مرزها
    از خوبی و مهربانیت بسیار سپاسگزارم
    روی نازنیت را می بوسم

     

Post a Comment

<< Home