خیال ِتشنه

Saturday, July 10, 2010

Made in Backa مجله ای برای کودکان

روی جلد شماره 2 Made in Backa
آموزش خلق یک قصه
کانون نویسندگان غرب سوئد و اداره ارث عمومی سوئد
پس از یک سال تلاش و دوندگی برای پیدا کردن یک انجمن و حمایت مالی موسسه ای که بتواند پشتوانه ای برای عملی کردن پروژه مجله کودکان باکا باشد اکنون با شادی می توانم این خبر را بدهم که کانون نویسندگان غرب سوئد موافقت کرد که صاحب این پروژه باشد . اداره ارث عمومی سوئد هم موافقت کرد که مخارج این مجله را تا دوسال عهده دار باشد.

مدیریت پروژه
حدود چهار سال بود که بچه های محله را کلبه ای جمع می کردم و آنها را تشویق به قصه و شعر نویسی می کردم. قصه و شعرهای کتاب "آن گوهر دفن شده" را در همان کلبه نوشتیم. از آنجایی که نیاز بارزی را در محله مان احساس می کردم نتوانستم اکتفا کنم به کار کردن با 50 کودک و نوجوان. دلم می خواست بتوانم با بچه های بیشتری و به شکل گسترده تری کار کنم برای همین با این پروژه به جاهای زیادی رجوع کردم ولی تنها جایی که با جان و دل از پروژه استقبال کرد کانون نویسندگان غرب سوئد بود، کانونی که هر بار قدم در آن می گذارم یاد خانه کودکی و امنیت کودکی اش می افتم.
اکنون با افتخار عهده دار مدیریت این پروژه هستم و تا کنون دو شماره از این مجله را به چاپ رسانده ام که بطور رایگان در همه مدارس منطقه باکا پخش می شود.
نقش کودکان و نوجوانان در پروژه
در این پروژه کودکان 9- 12 شعر ، قصه و گزارش می نویسند و کار نوجوانان این است که این مجله ها را در مدارس پخش کنند.
حمیرا طاری

2 Comments:

«دوستان عزيزم لطفاً وقتی پيغام می‌گذاريد، نام و نشانی خودتان را هم ذکر کنيد.»

  • At 3:50 PM, Anonymous Anonymous said…

    سلام دوست عزیز

    آفرین وتبریک

    دست شما درد نکند و درود بر شیردلی

    کانون نویسندگان غرب سوید

    و اداره میراث ملی

    با مهر

    یاسمن

     
  • At 11:40 AM, Anonymous negar said…

    baese eftekhari azizaaaaam
    (kheili vaght bud be webloget sar nazade budam)
    :*

     

Post a Comment

<< Home